DET FIK NØRREBRO I OVERFØRSELSSAGEN 2025-26

Så er forhandlingerne om Overførelsessagen 2025-26 forhandlet færdig! På Nørrebro fik vi bl.a. midler til at Menneskebiblioteket kan organisere Basar under Broen igen.

DET FIK NØRREBRO I OVERFØRSELSSAGEN 2025-26

Så er forhandlingerne om Overførelsessagen 2025-26 forhandlet færdig! Overførelsessagen er kommunens “lille budgetaftale” dvs. en fordeling af de penge, der ikke blev brugt i 2024. Se hele aftalen om Overførselssagen her. Bag aftalen står Socialistisk Folkeparti, Enhedslisten, Socialdemokratiet, Det Konservative Folkeparti, Radikale Venstre, Venstre, Liberal Alliance, Alternativet og Dansk Folkeparti.

Vi er rigtig glade for, at der blev afsat midler til at genåbne Basar under Broen!

Her er en samlet liste over, hvad Nørrebro fik:

  • Midler til at genåbne Basar under Broen (0,6 mio. kr.)
  • Foranalyse af omdannelse af Ågade, Åboulevarden, H.C. Andersens Boulevard og Amager Boulevard (3,6 mio. kr.)
  • Anlægsbevilling til botilbud med 38 pladser på Baldersgade 24 (262,4 mio. kr.)
  • Midlertidige specialundervisningspladser på Hothers Plads til skolestart 2026 (12,5 mio. kr.)
  • Tryghedsskabende byrumsforbedringer i området mellem Mjølnerparken og Mimersparken (2,6 mio. kr.)

Der blev desværre ikke afsat midler til:

  • Renovering af Superkilen
  • Realisering af de grønne tiltag i Helhedsplanen for De Gamles By
  • Udvikling af Lersø Park Allé og Sifs Plads
  • Midler til drift af toilet i Humlehaven
  • Vinteråbne pissoirs
  • Miljøkonsekvensvurdering af nedrivningen af Bispeengbuen og åbning af Ladegårdsåen, samt et stykke af Lygte Å
  • Supplerende midler til Klub N

Mange af de input tager vi med til forhandlingerne om Budget 2027 i sensommeren!

0 replies on “DET FIK NØRREBRO I OVERFØRSELSSAGEN 2025-26”